Deepsea skuffelse - tæpppefald for "Kun ét ur"´s konceptet !
Rolex COMEX Skrev:Det sorte der smitter af fra den omtalte lænke, og alle andre for den sags skyld, er hverken kul, overskydende olie, eller andre fossile brændstoffer! Det ER skidt & snavs.

”Jamen, jeg har uret på i bad så det er helt rent bagefter”. Fint nok, men det hjælper ikke en meter.

Her er hvad der skal gøres, og jeg taler af erfaring med mange afsmittende lænker fra Rolex, og også en enkelt SDDS lænke.

Tag en plastbalje der er stor nok til at hele uret kan være dækket med vand når det ligger på siden. Fyld baljen/skålen op med varmt vand – ikke lunkent, men varmt vand. Hæld masser af opvaskemiddel i vandet – ikke håndsæbe eller andet der indeholder olie, men opvaskemiddel – og nej, pakningerne tørrer ikke ud af denne behandling! Rør rundt i vandet så opvaskemidlet bliver fordelt, og læg uret ned på siden. Lad det simre natten over, eller minimum 4-5 timer. Skyl uret med varmt vand. Sæb det ind med masser af opvaskemiddel. Tag en tandbørste, og børst ind imellem hver enkelt led – fra begge sider. Skyl uret meget grundigt, så du er helt sikker på al sæben er væk. Tør uret af. Slut.

Hvis din lænke stadig smitter af efter ovennævnte tur, vil mit bedste råd være at konsultere lejrens læge, da du så tilsyneladende har en meget sjælden svedsygdom Icon_e_biggrin

Nævn for guds skyld ikke din sjældne lænke i en evt. salgsannonce Icon_e_surprised
Fornuftig forklaring.... Men sjovt nok, så er der ikke andre af Peter's ure der smitter af? Kan du forklare det?
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Deepsea skuffelse - tæpppefald for "Kun ét ur"´s konceptet ! - af Tukjær - 30-07-2010, 12:41 AM
Re: Deepsea skuffelse - tæpppefald for "Kun ét ur"´s konceptet ! - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 30-07-2010, 07:29 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)