26-07-2010, 12:04 AM
jacob jensen Skrev:Enig Hannover
Jeg mener heller ikke tilbehøret er så afgørende når vi er i dette prisleje specielt ikke hvis man er helt klar på om uret skal være en keeper eller ej
hvorfor så lægge op til 2k i en 10k urhandel på noget man ikke får på armen,hvis man kan ramme et godt tilbud uden papir.![]()
Går vi ikke nogle gange for meget op i tilbehøret anset urets pris herinde![]()
har det i det hele taget betydning for andre end os urtosser![]()
Som nævnt vintage er en helt anden snak
Specielt hvis den bare er til brug, og ligger i klassen "hverdagsure" - som bestemt kan være superlækre ure, og videresalg måske er en bisag, skal man tænke sig godt om for at smide yderligere 2 k for kasse og papirer i den prisklasse. Bare den er helt ægte og prisen er ok. Ved videresalg, skal man ikke bare ha pengene for uret igen, men også penge for kasse o.s.v. Det er ikke nødvendigvis en fordel.
Det skal dog med, at ofte vil man kunne finde ure fra 2007 med kasse og papirer, til næsten samme pris som ure uden, og så giver sagen sig selv. Til samme pris, kasse med, til højere pris, tænk lige på om den kasse nu lige er det værd her og nu eller i ekstra pris ved videresalg
For nye urkøbere er sagen klar, gem kasse og alle papirer - Det koster jo bare lidt plads og vi er lidt skøre
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)