19-07-2010, 02:56 PM
jacob jensen Skrev:At kalde mig en amatør inden for ure har jeg INTET imod for det indrømmer jeg gerne jeg er det ser jeg intet negativt i,hvorimod ordet gider falder mig en smule forAh -. manglende albuerum er vel ikke at ha respekt for Bauns samling og hans måde at gøre ting på. Han kalder jo ikke dig for en amatør, men skriver at enhver amatør kan se at de er ret forskellige - og det er da også helt klart hovedindtrykket.
brystet mest ud fra mit livssyn det er ikke fordi jeg ikke gider baun det er fordi det der interesser dig ikke interesser mig på samme måde.
Vi er meget forskellige også når det kommer til ure du finder glæde i hvad der på mig ville ligne et dameur,noget der for dig er patina ligner for mig mest mug
jeg siger ikke det er forkert bare at vi er forskellige.
Det ændre nok så mange opråb og billeder altså ikke på baun
er vi ikke lidt tilbage til det manglende albuerum som Mads var inde på i en anden tråd
Det er klart at der også i Bauns samling er ret ens ure, selv om de viste basalt set jo er klart forskellige, og det er 100% i orden ikke at kunne lide ure i 34-36 mm, og ikke at sætte pris på god patina - men også god tone at lade andre sætte pris på de ting - er vel netop en slags albuerum
Jeg opfatter egentlig MadsGs ønske om albuerum lidt omvendt, nemlig et ønske om ikke at være så sure på andres måde at samle ure på. Baun kritiserer som jeg ser det ikke nye store 44 mm ure, men viser sin glæde ved hans egen side af hobbyen.
Mads er nok også lidt inde på den der jantelov, der får nogen til at se skævt til folks glæde ved ure som V&C, Patek, AP osv.og tro det er snobberi eller pral. Det kan det naturligvis være, men de som er til "den side" herinde, opfatter jeg som dybt engagerede urglade mennesker.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)