Skal det være Limited Edition eller...
MichaelSC Skrev:Jeg valgte et ur fordi det var Limited Edition, et IWC 3786 Flieger Doppelchrono lavet i 1000 styk.

På afstand minder uret meget om IWC's TopGun serie, men uden det markante TopGun logo på siden, på bagkassen og jetflyet på viseren. Keramikken skulle efter sigende være lavet et andet (og bedre) sted end TopGun keramikken. Skiven er mere afdæmpet.

mvh

Michael

Du er her inde på noget som jeg finder meget spændende ved en Limited Edition, nemlig et andet og bedre materiale valg end man ellers ser på den almindelige udgave, så ville det også give mere mening og være mere eftertragtet, hvilket kunne forsvare en noget højere pris evt., men det er sjældent at jeg er stødt på denne oplevelse du beskriver her. Hvilket er helt naturligt med de trods alt få Limited versioner jeg har ejet.

Nu er din oplevelse jo helt sikkert ikke en form for sandhed ved Limited Edition, men nogle mærker har gjort lidt ekstra ud af det, hvilket jeg finder rigtig spændende og emnet er ikke sådan lige at finde noget om, men det kunne være vildt spændende at få en større indsigt i (ved godt det er meget nørded).

Jeg savner tit den historie der ligger bag lige netop den model og her tænker jeg ikke på de reklame mæssige påfund der skal sælge uret, men mere de tanker der er tænkt i forbindelse med udviklingen og materiale valg og ikke mindst formgivningen. Den historiske del får vi altid serveret, men ikke ofte kommer vi tæt på de urmagere og designere der bruger flere år at udvikle et nyt ur og deres historie.

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Skal det være Limited Edition eller... - af Miwes - 17-12-2012, 12:43 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)