Skal det være Limited Edition eller...
Jeg valgte et ur fordi det var Limited Edition, et IWC 3786 Flieger Doppelchrono lavet i 1000 styk. Jeg ventede længe og så en dag var det til salg og til en ok pris. Nummeret havde ingen betydning, men det viste sig senere at være et interessant nummer for kinesere; 818. Otte skulle være et tal som bringer lykke.

På afstand minder uret meget om IWC's TopGun serie, men uden det markante TopGun logo på siden, på bagkassen og jetflyet på viseren. Keramikken skulle efter sigende være lavet et andet (og bedre) sted end TopGun keramikken. Skiven er mere afdæmpet. For IWC samlere rangerer 3786 væsentlig højere end 3799 som er lavet i store mængder.

Min egen erfaring med Limited Editions er at de stiger meget i pris og på relativt få år. Det afhænger dog meget af stykantal (som Claus også indikerer), mærke og model/materiale.

Umiddelbart vil jeg sige 1000 styk og derunder kan være interessant, men igen afhænger det af mange andre faktorer.

Normalt går jeg ikke efter LE modeller, men mere modeller, som blot er lavet i begrænset antal, det skaber en naturlig efterspørgsel og er med til at holde prisen eller i bedste fald få den til at stige en smule.

Panerais LE modeller stiger ofte hurtigt i pris. Deres begrænsede årlige produktion på 500, 1500 el.lign. bliver ofte fejlagtigt omtalt som Limited Editions.

mvh

Michael
İmage
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Skal det være Limited Edition eller... - af MichaelSC - 16-12-2012, 10:31 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)