02-07-2010, 11:11 PM
Måske det kunne være interessant hvis nogen kunne præcisere hvad er de vigtigste funktioner for en lünette. De der jo grundlæggende ikke skabt for at få uret til at "tage sig ud" men fordi de har en funktion.
Jeg synes at de nogen gange er "i vejen".
Dels kan de let forhindre at skjorteærme glider let ned over uret. De kan let støde på dørkarme og andre ting. De kan flytte sig så o ikke står hvor den burde - iriterende.
Den ideelle lynette sidder vel i grunden under glasset, så kan snavs ikke sætte sig og funktionen er beskytte osv. IWC laver vist noget godt her?
Det mindste man må kunne kræve af et dyrt ur med lünette er at den ikke generer brugeren - og at den kan bruges til det den er skabt til!
vh baun
Jeg synes at de nogen gange er "i vejen".
Dels kan de let forhindre at skjorteærme glider let ned over uret. De kan let støde på dørkarme og andre ting. De kan flytte sig så o ikke står hvor den burde - iriterende.
Den ideelle lynette sidder vel i grunden under glasset, så kan snavs ikke sætte sig og funktionen er beskytte osv. IWC laver vist noget godt her?
Det mindste man må kunne kræve af et dyrt ur med lünette er at den ikke generer brugeren - og at den kan bruges til det den er skabt til!
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)