01-07-2010, 10:46 AM
Hvor går grænsen for om noget er in-house? Skal firmaet også eje stål leverandøren? Spørgsmålet er hvor langt vi skal tilbage i "fødekæden" mht. leverance af stumper før det kan kaldes in-house. Om balancefjederen kommer fra en ekstren leverandør er for mig et fedt. Det der for mig tæller er at de selv har udviklet værkkonstruktionen og selve stumperne er fabrikeret eksklusivt for denne producent. Om viserne, skive, remme, ect. er lavet af en underleverandør er for mig ikke så afgørende, så længe det er på manufakturets specifikationer.
Hvis dette ikke er tilladt for at kalde sig in-house, ville mange af de små eksklusive manufakturer få det RIGTIG svært for at måtte kalde sig in-house. At skulle investere i maskineri til at producere ALLE stumper selv er meget bekostelig. Specielt taget i betragtning af at en maskine let kan koster mio. og med en produktion på måske 3-5.000 ure årligt, ville det slet ikke være en rentabel investering, hvilket ville resultere i at disse små-manufakturer langt fra var konkurrencedygtige
Som sagt er der stort set ingen der kan kalde sig 100 % in-house.
/Mads
Hvis dette ikke er tilladt for at kalde sig in-house, ville mange af de små eksklusive manufakturer få det RIGTIG svært for at måtte kalde sig in-house. At skulle investere i maskineri til at producere ALLE stumper selv er meget bekostelig. Specielt taget i betragtning af at en maskine let kan koster mio. og med en produktion på måske 3-5.000 ure årligt, ville det slet ikke være en rentabel investering, hvilket ville resultere i at disse små-manufakturer langt fra var konkurrencedygtige
Som sagt er der stort set ingen der kan kalde sig 100 % in-house.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)