19-06-2010, 06:31 PM
Jeg ved, at der er et par stykker herinde der har lidt forstand på kameraer, og hvis i har tid og overskud, så må i gerne skrive en linie eller to til teksten herunder.
Historien kort. Jeg vil gerne tage rigtige gode billeder. Jeg købte et LX3, som skulle vise sig at blive en kort fornøjelse - ikke fordi det tog dårlige billeder - men primært fordi:
- Jeg manglede en søger at se igennem
- Kunne tage billeder her og nu
Løsningen må være et DSLR.
Da jeg er nybegynder inden for faget vil jeg mene, at i starten og et godt stykke ud i fremtiden vil kameraet i 9 ud af 10 tilfælde vil stå på auto. Dog vil jeg tro, at i fremtiden vil jeg få mere blod på tanden og gerne have et kamera der kan lidt.
Jeg er set på følgende modeller:
- Canon Eos 500D m. 18-55 til ca. 5.000.-
- Sony Alpha 330 m. 18-55 og 55-200 til ca. 4.200.-
- Nikon D5000 m. 18-55 til ca. 4.000.-
Jeg har prøvet at have ovenstående modeller i hånden - og umiddelbart ligger de alle 3 godt i hånden.
Hælder lidt til Canon men den har ikke vippebar skærm - dette er måske også ligemeget - dog vil det jo give god mulighed for at tage billeder fra en "sjov" vinkel.
Som nævnt i starten - hvis du har overskud, så hører jeg gerne din mening.
Historien kort. Jeg vil gerne tage rigtige gode billeder. Jeg købte et LX3, som skulle vise sig at blive en kort fornøjelse - ikke fordi det tog dårlige billeder - men primært fordi:
- Jeg manglede en søger at se igennem
- Kunne tage billeder her og nu
Løsningen må være et DSLR.
Da jeg er nybegynder inden for faget vil jeg mene, at i starten og et godt stykke ud i fremtiden vil kameraet i 9 ud af 10 tilfælde vil stå på auto. Dog vil jeg tro, at i fremtiden vil jeg få mere blod på tanden og gerne have et kamera der kan lidt.
Jeg er set på følgende modeller:
- Canon Eos 500D m. 18-55 til ca. 5.000.-
- Sony Alpha 330 m. 18-55 og 55-200 til ca. 4.200.-
- Nikon D5000 m. 18-55 til ca. 4.000.-
Jeg har prøvet at have ovenstående modeller i hånden - og umiddelbart ligger de alle 3 godt i hånden.
Hælder lidt til Canon men den har ikke vippebar skærm - dette er måske også ligemeget - dog vil det jo give god mulighed for at tage billeder fra en "sjov" vinkel.
Som nævnt i starten - hvis du har overskud, så hører jeg gerne din mening.
Med venlig hilsen
Christian
Christian

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)