15-06-2010, 12:54 PM
Har ikke byttet rundt men jeg startede bare med at liste "hele skidtet" op og blev så bevist om at det måske var relevant at opdele dem. Den opdeling er så gået lidt galt 
Omegas værker i 20 k klassen er ikke in-house og en reel sammenligning med Rolex bør i min verden derfor ske med cal. 85xx Omega´erne. Man kan jo passende sammenligne Omega ETA´erne med Tudor som jo lidt groft sagt er Rolex ETA-modeller
Om så man værdsætter in-house og vil betale forskellen er en individuel afgørelse. Hvis ikke, skal man vel også holde sig for Omegas in-house cal. 85xx modeller, da de jo koster 50 % mere end Omega ETA-modellerne og i bund og grund ikke giver bedre og finere ur for merprisen
Samme problemstilling med Omegas non-in-house cal. 33xx vs. Rolex in-house Chrono cal. 4130.
Jeg mener absolut Rolex har finish, der retfærdiggør de ligger i 40 k klassen. I kan selv finde macro shots på nettet og sammenligne med andre i prisklassen. Jeg mener vi skal op i ca. 50-60 k for at finde nogen der overhaler i finish. Her snakker vi JLC og op efter niveau.
/Mads
Omegas værker i 20 k klassen er ikke in-house og en reel sammenligning med Rolex bør i min verden derfor ske med cal. 85xx Omega´erne. Man kan jo passende sammenligne Omega ETA´erne med Tudor som jo lidt groft sagt er Rolex ETA-modeller
Jeg mener absolut Rolex har finish, der retfærdiggør de ligger i 40 k klassen. I kan selv finde macro shots på nettet og sammenligne med andre i prisklassen. Jeg mener vi skal op i ca. 50-60 k for at finde nogen der overhaler i finish. Her snakker vi JLC og op efter niveau.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)