15-06-2010, 12:01 PM
Mads Gjødesen Skrev:Det er ofte diskuteret hvorvidt Rolex er pengene værd eller ej. Jeg er ikke Rolex-discipel, men er da på visse områder ganske glad for mærket. Der hvor jeg mener Rolex gør en forskel i forhold til andre mærker i 20-40 k klassen og dermed prisen er:Jeg kan ikke helt se forskellen på objektive og subjektive - jeg kan være tabt lidt her, men ser det meste ret objektivt - gensalgsværdi er da en klar kendsgerning og ikke subjektivt?
Objektive:
- Fin finish/forarbejdning på både værk, kasse, ect. i prisklassen
- Holdbarhed og præcision taget i betragtning det er mekanisk
- Lænken fås ikke meget bedre (på de nye modeller)
- Aftersale service og pris på dette
Subjektive:
- In-house hele vejen igennem
- Brand værdi og efterspørgsel
- Historie på såvel mærke som modeller
- Gensalgsværdi
/Mads
Jeg er enig i de fleste punkter, men vil dog stille spørgsmål ved om selv FINISH af værket er i den høje ende i prisklassen. Holdbarhed og præcision som til stor del ligger i opbygningen yes, men værkfinish er vel, når jeg bare SER på værket virker i linje med det man kan forvente til + 40 t - og finde i andre + 40 t ure. Der synes jeg Baun har ret i at man - i alle fald i finish på andre områder, får mindst lige så meget i en Omega 3300. Holdbarhed kan diskuteres, men jeg tror generelt de ligger jævnt.
(hov rettet - jeg ser nu at KlausM korrekt også bare ser der er byttet på objektivt/subjektivt)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)