13-06-2010, 07:00 PM
Rolex COMEX Skrev:Rent teoretisk kunne det måske tænkes, at folk med lange erfaringer med Rolex, også havde adskillige erfaringer med andet – eksempelvis ETA. Hvis det passer bedre ind i folks små kasser, at kalde det for ”religion” så er det fint med mig. Jeg vælger at kalde det for videregivelse af personlige erfaringer – fuldstændig uvidenskabeligt & totalt subjektivt. Der er ikke ét menneske på denne klode der nogensinde ville kunne overbevise mig om at et ETA værk er ligeså robust/holdbart som et Rolex værk når vi taler om +20 år, fordi mine personlige erfaringer siger noget andet.Jeg er som enig med dig - personlige erfaringer beskrevet som du gør - og de kan jo sagtens være fornuftige. Jeg siger heller ikke, at ETA er lige så holdbart som Rolex, Rolex er bygget med holdbarhed som vigtig faktor, men jeg kan dog sige at ingen af mine Eterna som har det værk 2892 bygger på og som er fra 1960 og nogle år frem, har nogen som helst problemer. Jeg har dermed også lidt erfaring (pt + 200 ure i boxen af mange slags og mange forskellige værker, også mange andre in-house) Jeg hævder ikke ETA er så robuste som Rolex, men de er robuste som bare pokker og billige at reparere - og anskaffe eller udskifte helt + få dele (som jo har en vis betydning), og med et rotor system som fungerer flot.
Jeg har også to Rolex ure (lv og explorer) som jeg er strålende tilfreds med. Givet noget dyrere i et service end mine Eterna eller ETA (men billigere end f.eks El Primero) - Glimrende ure og strålende kasser også. Givet noget der holder.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)