13-06-2010, 04:08 PM
Bjørn H. Skrev:Religion & religion - jeg mener selv det er mekanisk analyse (min hjemmebaneJeg siger ikke du har fejl i at Rolex er solidt. Jeg anerkender også at du kan noget om finmekanik.)
det jeg ser da jeg skiller kræet (en '84 5513'er btw) af, er et svagt slagmærke af rotorkanten på
indersiden af bagkassen - AHA tænker den kvikke, men godt fuldesyge, håndværker,
det er tegnet sådan - -et ret lille spillerum - der ved "normal" brug ikke tillader kontakt,
men ved overbelasting effektivt blokerer en for "stor" sideværts bevægelse af rotoren
der ellers virkelig kan fokke indmaden i et værk op - det er den slags gennemtænkte
små detaljer - usynlige for de fleste og komplet usælgelige i "almen reklame"![]()
der , snarere end flashy "new editions" gør mig til sub-fan -
Jeg siger bare at du måske ikke har prøvet det med så mange andre - og rotorlejet i og rotorens fæstning er jo ikke specielt suverænt hos Rolex i forhold til ETA - og så har du måske ikke prøvet at baldre så mange andre ure og set hvad der sker. Jeg er enig i Rolex er solidt også på mange måder solidere end ETA, men også at der er mange punkter hvor ETA har sine fordele. Certina DS har i øvrigt på et meget tidligt tidspunkt benyttet netop kassen og værkophæng til at dobbelt sikre uret mod stød sammen med den alm. støddæmpning. DS = double security - helt tilbage i 1951
vh (søndag er da i øvrigt traditionelt en god dag for religiøse meningsvekslinger
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)