13-06-2010, 10:22 AM
Rolex COMEX Skrev:Test af en rigtig bruger er vel også i dette tilfælde langt mere værd end en videnskabelig test!
Hvis man bliver imponeret over et ETA værk går rimeligt præcist i flere år, og måske oven i købet har klaret et par stød – ja så er alt jo godt. Virkelige hændelser som det Hr. Bjørn H. beskriver, og præcision i årtier er IMO imponerende, men dog uvidenskabeligt.
Ja jeg ved ikke - der er jo bunkevis af historier om ure der har siddet på bedstefars arm under krigen og som har været brugt til at slå søm i med. Ure der har ligget på bunden af en sø i 10 år og gik da de kom op igen og blev rystet lidt eller trukket lidt op osv. Det er gode sandfærdige historier.
Der er også historier om ure der blev tabt og faldt 40 cm og så gik der noget i stykker i dem.
Jeg mener mere historier er med til at skabe image - og det er fint nok - end dokumentere objektivt, om det ene værk/ur er mere holdbart end det andet. Tests tror jeg mere på.
Det er som med biler, man kan godt være heldig at overleve i en gammel Vintage porche i et uheld - om det beviser at en Vintage Porche er meget sikker???? Jeg tror mere på vel gennemførte tests.
NASA gennemførte omfattende tests før Speedmaster blev valgt, som uret til måne turen. Det er mere seriøst end at et enkelt eksemplar af et Speedmaster tilfældigvis har overlevet et sammenstød med en hård blondine!
Skal du have dig et holdbart ur kan du købe et Certina DS. De kan klare mosten! Og koster ikke det store!

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)