Pludselig er der hævet fra min PayPal konto ...
Jeg har altid syntes, at PayPal var et lidt underligt foretagende. De opfører sig på nogle områder som om de var en bank; uden at de er underlagt decideret lovgivning om banker. Man kan betalte med sit kredit-kort via PayPal, som så sørger for, at debitor får beløbet. Men hvilket beløb? Vi ved jo godt, at der er afgift på kreditkortkøb, så hvem betaler det? Og nu kommer så en sådan sag som denne fra Joepete. Hvilke rettigheder har man som kunde i en sag som denne? Hvilket lands lovgivning gælder for ens penge på PayPal? Og hvilket lovgivning? Hvem har ansvaret, og hvad er ens rettigheder, hvis PayPals server bliver oversvømmet eller brænder?

Ligesom meget få mennesker læser det med helt småt, når de sætter penge i en bank, så gør vi det nok heller ikke med PayPal. Men ved at sætte penge i en bank i Danmark eller EU føler vi os trods alt ret sikre på, at der er en fornuftigt lovgivning, der står bag.

/Bjørn.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Pludselig er der hævet fra min PayPal konto ... - af Tukjær - 07-06-2010, 05:56 PM
Re: Pludselig er der hævet fra min PayPal konto ... - af bjorn_e58 - 12-06-2010, 03:41 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)