11-06-2010, 07:29 PM
abru Skrev:Som meget ung mand fik jeg et Tissot (automatisk) af min farmor/farfar. Kort tid efter røg jeg i nogle år med på digitalur-bølgen.Hvis du har gået med det i få år, og så lagt det til side - så er det jo ikke slidt, uanset hvad der bliver sagt. Så skulle der ha været en fejl i uret. Det kan ha tør olie (og så skal det skilles og renses og smøres) men et Tissot kan man godt regne med går mere end få år inden det er slidt, og det er ikke blevet slidt nede i skuffen. Jeg ville nok ha lige så meget tillid til Tissot som til de urmagere, hvis de har hævdet et ur der har gået 2-3 år er slidt, med mindre de har brugt ordet for at slippe for at forklare om tørret olie, eller for at få dig til at købe nyt ur hos dem.
Da denne bølge stoppede blev Tissot'en fundet frem igen, men jeg kunne desværre ikke få gang i det. Efterfølgende erklærede to uafhængige urmagere det for slidt!
Jeg fik en forklaring den gang, men kan selvfølgelig ikke huske den. Er der nogen af jer her inde, der kan 'gentage' forklaringen?
Ps! Siden den gang har jeg - sikkert ubegrundet - haft et noget anstrengt forhold til Tissot.
Vh. Allan
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)