11-06-2010, 01:15 PM
Ja forskellen ligger i om det tryk uret bliver udsat for kommer fra vand eller om det kommer ved ophold i en tank/dykkerklokke hvor man indånder luft mættet med helium.
Jeg har læst mig frem til (kan desværre ikke huske hvor) at bære du et ur i en klokke/tank hvor der indåndes et ilt/helium mix så kan helium "strømme" hurtigere ind i et ur
end det kan nå et udligne samme vej som heliumen kom ind,det skaber så et tryk inde i uret som gør at glasset (den svageste del) vil give efter derfor sætter man en heliumventil på uret som skaber
en "indgang" ind til uret hvor det opståede tryk inde i uret kan udligne ud igennem.
Men dine skrivebords dyk skal suben nok holde til
men gad vide hvorfor der ikke er heliumventil på en Sub
Jeg har læst mig frem til (kan desværre ikke huske hvor) at bære du et ur i en klokke/tank hvor der indåndes et ilt/helium mix så kan helium "strømme" hurtigere ind i et ur
end det kan nå et udligne samme vej som heliumen kom ind,det skaber så et tryk inde i uret som gør at glasset (den svageste del) vil give efter derfor sætter man en heliumventil på uret som skaber
en "indgang" ind til uret hvor det opståede tryk inde i uret kan udligne ud igennem.
Men dine skrivebords dyk skal suben nok holde til
men gad vide hvorfor der ikke er heliumventil på en Sub
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)