02-06-2010, 11:34 PM
alsendk Skrev:you never walk alone........fodbold sang? Liverpool?Vist så, og det er nok en af de mest velegnede fodbold sange - som afspejler den helt specielle stemning på Anfield.
kan huske Jerry Marsden fra Jerry and the Pacemakers sang en sang med samme tittel...er det mon den samme? der er også en anden sang...jump..Brøndby..er der noget med favorit sange, følgendeet fodbold hold?
undskyld min uvidenhed på dette område.
Allan
Han hed nu ikke Jerry - men Gerry - og bandet Gerri and the Pacemakers, hvis du skal søge deres musik. (ikke for at være bedrevidende, men for at du skal kunne finde dem lettere.
Gerry Marsden var med fra starten i 1959 sammen med hans bror Fred Marsden og Les Chadwick på bas og trommeslager Arthur McMaho. 1959 var før Beatles var i nærheden af at bryde igennem, og også inden de kom langsomt frem via Starclub i Hamburg.
De to grupper var også klare konkurrenter frem i de tidlige tressere.
At Beatles vandt var 110% retfærdigt, men Gerry a t P lavede mange utroligt letløbende numre og var en stor del af engelsk Rythm and Blues men med vægt på POP. Jambalaya var et tidligt hit- også herhjemme - you will never walk alone et andet, og noget af det sidste var Gerris egen Ferri cross the Mersey - bestemt heller ikke dum.
Jeg spillede selv copy-band musik omkring 1965-1969 - inkluderende Gerry men også mange af dens tids amerikanske numre. Toppen var at vi kom til at spille i hit-house, blandt andet på aften med Beefeteres (Søren Seirup) Pokkers hvor tiden dog er gået.
Lad os bare hoppe ud det med hovedet under armen og et ungdomsbillede fra 1966

Uf hvor off-topic, men vi har jo fået tråden godt besvaret, og jeg kan tilføje, at mig bekendt gik ingen af dem med et ur på hver arm
vjh
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)