28-05-2010, 10:59 AM
peter Skrev:Hej
Jeg kan finde glæde i både billige og dyre ure, mit dyreste ur iøjeblikket er mit Deepsea, men ikke det jeg bruger mest, jeg har købt ure til nogen få hundrede kroner som jeg finder en meget stor glæde ved at bære, så det her handler ikke om penge, nok nærmere omkring gode fund til prisen.![]()
MVH Peter
Det er spot on!
Sådan har jeg det også, men derfor kan det jo godt være "sundt" at tænke tanken: "Hvad er egentlig min smerte grænse? Hvor meget ville jeg være villig til at betale for eet ur"?
Rent komfortmæssig er det ikke længere prisen som er afgørende for hvor rart det er at bære et ur. Fra begyndelsen syntes jeg at man måtte passe forfærdelig meget på, når man bar et ur til fx. 10 K - det føltes mere afslappet at bære et til 3 K, så skulle man ikke passe så meget på det.
Nu er det mere standen som er afgørende. Et Vintage ur i meget fin stand (værdi 4-5K)kan være lidt ukomfortabelt fordi man må passe på det, mens en god Vintage Dykker med lidt slitage til måske 10-15 K er mere afslappet at bære.
Men jeg har så heller ikke det I herinde kalder "Rigtig dyre ure"
Jeg tror min smertesgrænse vil ligge omkring 50K.... På den anden side hvis jeg nu blev tilbudt et Constellation med lænke i hvidguld.... til 80 K, så ville jeg være "på den".
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)