Her kan du finde anbefalinger til køb at ur
I denne tråd kan du anbefale ure til andre brugere på forum. Du må kategorisere og prisinddele som du har lyst til, men kom meget gerne med uddybninger til dine anbefalinger. Husk venligst på, at vi alle har forskellige præferencer og fokuspunkter, så anbefalingerne skal naturligvis ses som værende det de er: Dybt subjektive, og totalt farvet af indlægsholderens egne erfaringer og præferencer Icon_e_wink Icon_e_smile På forhånd tak for bidrag !

Min interesse for ure er startet helt i det små, hvor jeg har gjort mig mange erfaringer med divere i selv meget lave prisklasser. Min erfaring er, at pengene strækker længst, såfremt man køber nylignende brugt, så det tager mine anbefalinger udgangspunkt i. Når man køber brugt, så er det værd at sikre sig, at både den mekaniske og optiske stand på uret er i orden, og at den sælger man køber fra er ærlig og reel. Mit udgangspunkt er mekaniske dykkerure, da de har min primære interesse. Der kunne dog sagtens være interessante quartz divere med på listen, men for ikke at rode op i den diskussion endnu engang, så er de udeholdt fra nedenstående anbefalinger Icon_razz Lad os begynde:

500 kr.: Citizen NY2300
İmage

Robust, 40mm diver med god lume og et gennemprøvet automatic værk med rødder tilbage til 70´erne.

1000 kr.: Seiko SKX779/781
İmage

Lænkeversionen af ovenstående model er i særklasse et super godt køb til disse penge. Lænken er det bedste man kan få for en tusse, ligesom uret indeholder et robust og meget lidt servicekrævende automatic fra Seiko. Super lume og en 120-kliks lynette får du ligeledes for disse penge.

1000 kr. – 5000 kr.: Seiko SBDC001/003/005
İmage

Super kasseforarbejdning, robust og præcist 6R15 automatic værk med 50 timers gangreserve, god lume og en lækker lynette. Det burde ikke kunne lade sig gøre, at fremstille et ur i denne finish til dén pris …

6000 kr. – 8000 kr.: Sinn U1

İmage

Robust, let aflæseligt fra mange vinkler, 1000m vandtæt, fremstillet i u-bådsstål og med det gode og robuste – samt let servicerbare - ETA 2824-2 værk

8000 kr. – 12000 kr.: Anonimo Millemetri

İmage

Lækker urkasse, som udstråler robusthed hele vejen rundt. Store tykke o-ringslignende pakninger understreger urets konstruktionsmæssige kvaliteter. Lækkert italiensk design med et godt og gedigent ETA 2824-2 værk indeni, som er velforarbejdet og reguleret i 4 positioner.

12000 kr. – 15000 kr.: Omega 2594.52

İmage

Lækker chrono med et fantastisk værk for disse penge. Super kassefinish, god lume og et meget versatilt ur, som både kan tåle brug i vand, men som også kan gøre sig til jeans og skjorte

Havde jeg kun penge til ét enkelt ur, som skulle kunne klare det hele, så snuppede jeg naturligvis en MM300 Icon_e_biggrin Brugtpriser på mellem 7000 kr. - 10000 kr.

İmage
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Her kan du finde anbefalinger til køb at ur - af Joepete_phpbb3_import15783 - 27-05-2010, 06:05 PM
Re: Her kan du finde anbefalinger til køb at ur - af Tukjær - 28-05-2010, 10:56 PM
Re: Her kan du finde anbefalinger til køb at ur - af willy - 31-05-2010, 06:20 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)