27-05-2010, 12:36 AM
jacob jensen Skrev:jeg mangler også stadigvæk svar på om de mærker med høj hype som også laver store ure fylder kassen ud på alle modeller feks. PamJeg kritiserer ikke Oris for at følge moden, tværtimod, jeg har tilmed gået ud i at kalde det modigt. Jeg siger bare det ikke skal ses som noget der er lavet specielt til gavn for dykkere. Dykkere og ure, hører alt andet lig en noget anden tid til, da det var et nødvendigt tool - Jacques Costeau - Comex folkene osv. Idag købes de fleste dykkere jo klart af folk der bruger dem til alt muligt andet, inkl. swimming pool - men som Desk divers.![]()
for skal der grines af nogle skal der jo grines af dem alle.
Jeg mangler også at høre nogle sige at Pam har mistede deres form/funktion og toolurs faktor
Pam startede jo med lommeurs værker, og det forklarer deres facon, sammen med den kasseteknik man havde den gang. De har valgt at holde sig tro mod deres historie, og kan vel ikke på samme måde siges at følge moden op i størrelse - og - Ja de fylder deres kasser bedre end en Oris 47 mm med en 2892 maskine på 28,6 mm, med deres - meget brugte lommeurs baserede Unitas (36,6 mm) og også deres egne maskiner - f.eks
Lånt fra Europastar på nettetDet har intet at gøre med pris, blot er Panerai trods alt nok mere i linje med sig selv. Selv Rolex har med DS også valgt størrelse i hovedsag ud fra mode er jeg overbevist om.
Det gør ikke uret dårligt at det vælger at følge moden i størrelsen - eller vælger at gå forrest for at lave endnu større mode i ure. Synes dog det er lidt fjums med 28 mm værk i 47 eller 49 mm ur
jh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)