26-05-2010, 04:25 PM
peter Skrev:Hej
Oris har lavet deres Pro Diver i samarbejde med professionale dykkere, og ikke kontormus, så hvorfor mon størrelsen, det er nok fordi at det er nødvendigt for dykkeren, for havde det været for kontormusens skyld, tror jeg aldrig det ur havde været over 47 millimeter, men uret er med chronograph, og hvis det er for lille i diameter flyder det nok lidt ud for en dykker, men selvfølgelig ikke for en kontormus, så derfor er Oris Pro Diver ikke en desk diver, men et super professionelt dykkerur, og til Hannover jeg nyder at se billeder af dine herreure i kun 38 millimeter især dit signatur ur, jeg er iøvrigt selv ejer af et Rolex herreur i kun 31 millimeter fra 1942 af, så intet ondt omkring dine ure fra min side af.![]()
MVH Peter
Citat:Every watch brand who make so called Pro Divers have their own pet diver bought and paid for to endorse their fantastic diver.So i do not take any notice what so ever about their advertising piss.It is just like a film star selling washing powder it is all paid for bullshit.If you want to find out what divers really use go on the net or ask a diver who dives for a living.A good place to start would be a oil rig diver.I read on a english site that nearly all the pro rig divers use a rolex as their back up dive watch.Maybe we have a diver on this site who can help us with this?And to be honest i think watches the size of the Oris look ridiculous on most people.Look what happened to the U-Boat watch they cannot give them away today.And if the Oris is a desk top diver then you need a fucking big desk.
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)