10-05-2010, 03:07 AM
DJmon Skrev:Super Smukt Longines olof det oser af stil og klasse tillykke
Citat:Hvor ligger Zodiac egentligt kvalitetsmæssig ?
Umiddelbart forstår jeg at de ligger på line med tidssvarende Omegaer ihvertfald 70erne. ...
Det gaar maaske en smule for vidt, selv for 70'erne hvor mange begyndte at have store problemer. Men hvis Du finder en god Zodiac goer Du bestemt ikke noget forkert. De har dog ikke virkeligt bygget deres egne vaerke, men faelles produktioner med andre, blandt andet denne her Zodiac 86 med 36.000 bph:

Saadan er forsiden:

Jeg koebte den som NOS, som den ikke er. Dog er den i god tilstand - bortset fra at den traenger til en service, og det gider jeg ikke give den i oejeblikket. Det er nemlig saadan at hele uret virker er en smule billigt (og er ikke saerlig stort). Svaert at give en god forklaring, hvad jeg ikke kan lide. Og frekvensen goer mig nervoes.
Lav pris og god kvalitet faas f.x. stadigvaek hosTissot. Denne PR 526 GL koebte jeg for kun 29 €. Den koerte dog ikke, og det kostede en yderlige 180 at faa et par ting repareret og en masse rust fjernet. Vaerket i denne er en Omega, men Tissot vaerker er ogsaa meget gode.
Skift ur, når du står op!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)