Afstemning: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år?
Under 10k
Mellem 11k-20k
Mellem 21k-30k
Mellem 31k-40k
Mellem 41k-50k
Over 51k
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 24-12-2719

Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år?
Baun Skrev:Forenkling, gennemsigtighed og lidt mindre omfordeling mellem familier/folk, som i grunden godt kan klare sig selv tror jeg på.

Men også en øvre grænse for hvor meget skal man kan kræve af en borger. Mere end 50% er tyveri efter min mening og der går min grænse for hvad der kan være rimeligt at opkræve fra nogen som helst.
I princippet er jeg helt enig, men det er ikke let. Man skal så helt derned, hvor ydelser kun gives til de fattigste. Børnepenge - gratis bibliotek - gratis det ene eller andet - KUN til de fattigste - og det er så heller ikke let at definere.

Det nytter ikke en fut at sige at Mærsk ikke bør have børnepenge eller folkepension. Dels batter det intet i kroner hvis man fjerner det fra mange millionærer - dels er det jo bare en ny marginalskatte forhøjelse.

Man kan jo godt sætte max til 50% - men hvis man så laver en regel som siger, at ved f.eks. 500.000 i indkomst får man ikke børnepenge - så gad jeg godt se det fjols der ville gøre en indsats for at få 20.000 kr mere i løn, hvis der stod 490.000 kr på lønsedlen og det kostede 25.000 ned i børnepenge at få forhøjelsen - og sådan vil det være med masser af ting - man kunne fjerne fra "omfordelingen" Det er blot det samme som marginalskatteforhøjelse - det lyder bare pænere.

Helt det samme hvis man tager folkepensionens grundbeløb væk fra de rigeste. Allerede nu er det forhøjet skat at de som har sparet op får langt mindre i folkepension - mindre tilskud til alt muligt som ældre - mange vil at de selv må betale for sygepleje og handikaphjælp - personlig behovsbestemt hjælp osv. Det er bare en ekstra skat på det de har tjent gennem livet - nu blot i en mindre gennemsigtig form

Læg det hele sammen - og læg aftrapning og bortfald af efterløn og meget andet med i puljen, og se så hvad de som i forvejen har betalt høj skat hele livet rent FAKTISK har som marginalskat.

Skal det virke, skal man derned hvor man i princip ikke omfordeler, men derimod giver behovsbestemt - med en nedtrapningskurve der ret hurtigt trapper ned (betyder jo også at forskellen mellem at arbejde eller ikke bliver mindre) - og de vil ramme en stor mellemgruppe hårdt. Godt man ikke er politiker Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af Tukjær - 24-04-2010, 11:23 PM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af Tukjær - 25-04-2010, 03:35 PM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af Mr. Korsbek! - 25-04-2010, 08:23 PM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af jacob jensen - 25-04-2010, 11:20 PM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af jacob jensen - 26-04-2010, 12:41 PM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af jacob jensen - 26-04-2010, 07:05 PM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af jacob jensen - 26-04-2010, 07:20 PM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af Tukjær - 26-04-2010, 09:27 PM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af jacob jensen - 27-04-2010, 12:17 PM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af Tukjær - 28-04-2010, 08:14 AM
Re: Hvad tjener du om måneden, i snit, over et år? - af hannover_dk - 04-05-2010, 05:19 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)