Hvis ikke kinesiske guider får tusindvis af kroner, går Købe
TimeToWatch.dk Skrev:Fantastisk som disse ikke-ur-relaterede tråde kan få folk op af stolen Icon_e_wink Den kinesiske handel af luksusvarer i Europa er kæmpe stor. Mener at have læst i rapporterne at ca. 25 % af Europa salget går til ikke-europæiske kunder. Kan godt være de ikke bidrager med moms, men alene omsætningen holder gang i forretningerne med arbejdspladser med efterfølgende virksomheds- og medarbejderskatter, så det er stadig super godt for DK.

/Mads
Helt enig - moms er jo for danskere - som vel så også får lidt glæde af velfærden - og ikke for Kinesere på forbifart. Den høje danske moms bidrager dog også negativt i andre forhold hvor nogen vælger grænsehandel, så den vil jeg ikke nøjes med at Icon_hello over.

Kineseromsætningen her gavner da helt klart samlet i virksomhedsskatter og medabejderskatter - de køber også Georg Jensen og den kongelige porcelænsfabriks ting - danske varer som ren eksport - det er klart godt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvis ikke kinesiske guider får tusindvis af kroner, går - af hannover_dk - 01-12-2012, 02:35 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)