26-04-2010, 12:01 PM
Larzovic Skrev:Faktum er, at visse typer af kriminalitet steg markant da Danmark indtrådte i Schengen-samarbejdet i 1995. Ligeledes skete der en markant stigning i visse typer af kriminalitet efter EUs østudvidelse i 2007. Se evt om i kan finde nogle statistikker på hjemmerøveriers forekomst. Jeg kan se om jeg stadig har NEC rapporten liggende på min computer hvis nogen er interesserede i at læse sammenhængen, som politiet ser den.
Det er i, i mine øjne, en anelse naivt hvis man ignorerer denne realitet. Ja, det kunne havde været danskere der begik pågældende røveri. Men var det så det? Nej.
Bare fordi det *kunne* have været danskere der begik pågældende røveri, hvordan i alverden kan det så blive fremmedfjendsk at gøre opmærksom på (realiteten) at det igen var professionelle kriminelle fra udlandet?
Faktum er, at vi har et massivt problem med de åbne grænser, og jeg giver ærlig talt ikke så meget for eksempelvis Hannovers beretninger om grænsekontrollens virkning og metode. Man kunne med det samme se en ny tendens i kriminalitetens sammensætning og beskaffenhed da Danmark indtrådte i Schengen, så et eller andet må grænsekontrollen have betydet. Og ærlig talt, jeg synes det er ganske nedladende overfor politiets virken ved grænsekontrollerne, hvis man tror at de ikke laver andet end at vinke biler over og spørge om pas. Men måske det fortæller lidt om manglende indsigt i politiets arbejde. Bare fordi du, Hannover, ikke bliev gennemtjekket når du i sin tid kørte over grænsen fra Tyskland, så betyder det ikke at andre fik samme behandling. Politiet er dygtige til deres arbejde, og de var ufattelig gode til at spotte suspekte biler/personer etc. Det var jo for fanden deres job
Jeg tror nu mere det er de nye regler (Schengen-aftalen) der gør foreskellen end den manglende kontrol!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)