30-11-2012, 03:53 PM
Stensbjerg Skrev:I følge reglerne skal butikkerne vel oplyse deres udgifter,og guiderne deres indtægterSom jeg læser det, står butikkerne heller ikke som syndere - og de accepterer helt de skal indberette. Da det åbenbart er kinesiske guider, så er det mere end tænkeligt, at de ikke har taget skatten tungt (guiderne) men butikker som Georg Jensen og Klarlund med mange ansatte der ville sprede nyheden om sorte penge, har tydeligvis opgivet det korrekt i deres regnskaber (de vil jo også kunne trække omkostningen fra) men der er ikke en modtager der skatter i den anden ende.![]()
Så længe vi har de afgifter vi har (og dem sker der ikke det store med i mens vi er her),
så vil den sort økonomi være så stor som den er i vores land.
Det er jo ret nyt, at alle honorarer SKAL indberettes. Tidl skulle modtageren indberette men nu skal indbetaleren altid også indberette, hvilket så bare ikke har stor betydning hvis modtagere er kineser - og er han så i øvrigt, hvis han bor i Kina og bare er her 2 dage - skattepligtig her? det er han nok når arbejdet er udført her, men han er nok ikke så varmt interesseret at det gør noget :)
Godt at det ikke er butikkerne i alle fald der snyder - men jo skidt at det er relativt let for Kinesene at undgå skat, selv hvis det indberettes, hvis ikke de lige bor i DK
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)