24-04-2010, 10:28 PM
Nicholas W Skrev:Indse det, grænsekontrollen skal tilbage!Jeg har levet i grænsekontrollens tid det mest af mit liv. Hvad bestod det af?? Vinke 90 biler forbi - stoppe en - bede om et pas o.s,v., Jeg tror ikke at der i passene hos folk fra f.eks. Rumænien eller andre steder stod . FORMÅL RØVERI .- og så kom de jo ind uden problemer - næste bil - næste bil. Den grænsekontrol virker slet ikke.
Jeg fatte ikke hvordan de fleste politikere kan være så naive og dumme at de ikke kan se det!
Hilsen
NW
Nu har vi en kontrol ind i Schnengen istedet - ikke så meget bedre, men teknologisk højere niveau- scanning og mulighed for registrering - men om kontrollen ligger som i USA - grænsekontrol uden om et kæmpe land, eller som i DK uden om et lille land, gør ikke den store forskel.
Jeg ville også gerne af med forbrydere, også de for mange udenlandske, men det det er helt naivt at tro at grænsekontrol stopper det.
Den manglende grænse kontrol er i øvrigt ikke på grund af EU men på grund af Schengen. Det er en aftale mellem en gruppe lande, som omfatter mange i EU, men f.eks ikke England (trods EU medlemskab) og Schweiz. Dér er der grænse og paskontrol af os når vi kommer, men er de fri for fremmede røvere - nix du
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)