21-04-2010, 10:27 AM
peter Skrev:Hej Hannover
Jeg er helt enig med dig, for lader man først de røde styre, ryger alle pengene til administration, men lad os få Kristian Thulesen Dahl ind i en eventuel ny regering, for han ved hvad han taler om.![]()
MVH Peter
Ja nemlig, og så kan vi måske overtale Krarup og Langballe til at fortsætte med minister-taburetter i udsigt, så skal det hele nok blive meget bedre!
Bortset fra det så er Thuelsen Dahl helt sikkert en af de skarpeste knive i Christiansborg-skuffen.
Jeg kan da tilføje at den del af den offentlige forvaltning jeg har arbejdet under de sidste 16 år ALDRIG har været pålagt flere tråbelige adminisdtrative byrder end under den nuværende regering.
Bare et eksempel var reglen om at alle ledige skulle søge 4 jobs om ugen, og hvis de ikke fik det gjort så skulle de trækkes i forsørgelse, selvfølgelig først efter lovformelige varslingsbreve og høringsfrister af flere omgange osv.
Jeg tror ikke folk forestiller sig hvor meget administrativt arbejde en sådan lille finte betyder. Vi lever jo i et retssamfund hvor man ikke bare lige kan stoppe for udbetalingen af dagpenge eller kontanthjælp fordi folk kun fik søgt 3 jobs! Arbejdsmarkedsstyrelsens eget IT system kunne (igen) ikke følge med i lovgivernes tempo. Kommunerne bliver trukket i tilskud når de ikke når at sanktioner de stakkels ledige der skulle "bekræfte jobsøgning" 1 gang ugentligt eller "søge 4 jobs", men ikke kunne dokumentere dette pga. IT problemer som de ingen indflydelse havde på.
Ja nogen af Jer der har været ledige indenfor det sidste sidste års tid har sikkert oplevet det kaos der har været. Min vurdering er at der efter alle kontroltiltagene fra regeringens side overfor kommunerne nu er ca. 30-40% af arbejdstiden der kan bruges på at skaffe folk i arbejde, resten af tiden går med kontrol, administration og forvaltning af tåbelige kontrolfunktioner som er sat i værk for at styre kommunerne.
Jeg mener ikke det hele ville være problemløst hvis koimmunerne kunne agere som de ville, men kontroltyraniet har altså taget overhånd, og det har ihvertfald ikke skabt bedre service for skattekronerne.
Bare en lille historie fra virkeligheden - som jeg ser den, selvfølgelig!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)