Søger information om et Zenith dameur.
Citat:Er der nogen der ved hvad nummeret refererer til?

Nummer er højt sandsynligt et ref. nummer (kasse nummer), som muligvis kan bruges til at bestemme alderen, når den sendes til Zenith, men jeg synes, at du skal prøve at åbne uret og se om, der er et serienummer på værket, som kan bruges til at bestemme urets fødselsdag, når den sendes til Zenith. Billeder af uret vil også hjælpe.
Zenith har serienummereret sine værket til ca. halvdeleden af 1960'erne og efterfølgende har det brugt kassenummer til dette formål. (som du kan se nede, tre cifret tal-bogstav- trecifret tal. Der er til mit kendskab brugt kun A,D og E som mellem bogstav.
Jeg har lige læst i Zenith bogen, at Zenith har introduceret 9 cifret system i 1970 (plus 1-2 år), f.eks. står der, at første 2 cifrer er kasse material kode ( 20 står for 20 Micrometer gold-plating), næste 3 cifrer er model betegnelse, 4. ciffer i midterste cifer er skive option og sidste 3 cifre er urværk kode. Ud over første to cifre oversættelse er der desværre ingen tabel for, hvad forskellige koder står for Icon_rolleyes
Jeg har 2-3 Zenith dameure og her er billeder af ene. Andre har jeg ikke taget billeder af Icon_e_sad

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Søger information om et Zenith dameur. - af dwndler - 02-04-2010, 06:15 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)