21-03-2010, 12:44 PM
Mange tak for de pæne ord, DJ
Nogen ekspert er jeg dog ikke i noget som helst, men Seikoholiker kan jeg da godt skrive under på
Dit spørgsmål er meget svært at svare på, DJ, da et vintage urs stand jo er meget afhængig af, hvordan uret er brugt og hvordan det er blevet passet på. Så skal man heller ikke glemme, at nogle modeller er mere eftertragtede end andre, hvorfor nogle bliver istandsat efter alle kunstens regler, og nogle bliver desværre også pyntet med en masse aftermarket (læs: uoriginale) dele
Det kan derfor være umådeligt svært at sige, hvorfor nogle ure står pænt, imens andre virker patinerede - eller ligefrem direkte slidte. Er der patinering på skive og visere, så ville mit umiddelbare bud være, at uret har været anvendt i mange år som brugsur - også som "bade-ur" - og det er nok ikke alle, der har været lige flinke til at få skiftet pakninger med jævne mellemrum ...
Det skal dog siges, at Seiko i nogle år eksperimenterede med lume materiale på deres visere og markeringer, og at mange af disse eksperimenter ikke faldt så godt ud på sigt - markeringerne blev simpelthen grimme, på en uensartet måde, eller fadede væk fra det applicerede punkt. Først da Seiko endte op med deres første formel på Lumibrite begyndte tingene af blive ensartet godt igen
Denneher er fra september 1977, og den kan da godt være sig selv bekendt, synes jeg

Dit spørgsmål er meget svært at svare på, DJ, da et vintage urs stand jo er meget afhængig af, hvordan uret er brugt og hvordan det er blevet passet på. Så skal man heller ikke glemme, at nogle modeller er mere eftertragtede end andre, hvorfor nogle bliver istandsat efter alle kunstens regler, og nogle bliver desværre også pyntet med en masse aftermarket (læs: uoriginale) dele
Denneher er fra september 1977, og den kan da godt være sig selv bekendt, synes jeg

De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)