05-03-2010, 09:21 AM
Så går du udfra at hvis lænken sidder stramt er der slet ikke flader som gnider mod hinanden - og altså ingen dynamisk slid.
Jeg har bare svært ved at se det for mig - altså at der ikke sker såmeget bevægelse i håndleddet at der ikke bliver dinamisk slid, selv når lænken sidder stramt på håndleddet.
Kunne forskellen også være om man bærer uret fast på armen over håndleddet - altså der hvor armen er helt stabil, mens hvis man bærer uret på håndleddet - kommer der slid også selvom uret sidder ret stramt der. Det er jo der løse lænker sidder 80% af tiden.
Det understøttes vel også af de observationer urmagerne beskriver:
Båret stramt på armen = minimalt slid
Båret stramt eller løst på håndleddet = mere slid - om der så her også kan tilføjes:
Løst på håndleddet giver mere slid en stramt på håndleddet - måske.
Min pointe er at det meget vel kan være mere et spørgsmål om hvor uret sidder end hvor løst/fast det sidder.
vh baun
Jeg har bare svært ved at se det for mig - altså at der ikke sker såmeget bevægelse i håndleddet at der ikke bliver dinamisk slid, selv når lænken sidder stramt på håndleddet.
Kunne forskellen også være om man bærer uret fast på armen over håndleddet - altså der hvor armen er helt stabil, mens hvis man bærer uret på håndleddet - kommer der slid også selvom uret sidder ret stramt der. Det er jo der løse lænker sidder 80% af tiden.
Det understøttes vel også af de observationer urmagerne beskriver:
Båret stramt på armen = minimalt slid
Båret stramt eller løst på håndleddet = mere slid - om der så her også kan tilføjes:
Løst på håndleddet giver mere slid en stramt på håndleddet - måske.
Min pointe er at det meget vel kan være mere et spørgsmål om hvor uret sidder end hvor løst/fast det sidder.
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)