22-02-2010, 03:40 PM
For nogle år siden ville jeg have en "fart-pilot" i min "ældre" (2001) Opel Vectra B - en forespørgsel til aut. værksted i DK blev besvaret med "Min. 4.000,- afhængigt af hvilke kabler og kontakter, der allerede var i min model!?" Da jeg alligevel skulle til Tyskland kontaktede jeg et værksted ved ankomst og forelagde dem mit "probelem" - jo, de ville lige checke motornummeret i deres database hvorefter vi begge skrev under på en seddel hvor prisen var 115 Euro!!!!
Jeg skulle jo bruge en bil til at komme rundt i, men den kunne jeg leje (åh nej!!!) - det kostede 12 Euro for ½ dag!!!!!!
Da jeg efter ca. 4 timer hentede min bil var den monteret med fart-pilot (original), jeg fik den gamle "viskerarm" med, bilen var vasket og prisen blev som lovet!
Jeg havde senere min Opel til service på samme værksted med samme resultat, blot var bilen også støvsuget da jeg hentede den
Jeg mener ikke kun at dette er et prispørgsmål, men hele (service-)indstillingen i Tyskland er lysår fra den danske (som jeg har oplevet) "Åhhh, nej der kommer en kunde igen!!!"
Jeg skulle jo bruge en bil til at komme rundt i, men den kunne jeg leje (åh nej!!!) - det kostede 12 Euro for ½ dag!!!!!!
Da jeg efter ca. 4 timer hentede min bil var den monteret med fart-pilot (original), jeg fik den gamle "viskerarm" med, bilen var vasket og prisen blev som lovet!
Jeg havde senere min Opel til service på samme værksted med samme resultat, blot var bilen også støvsuget da jeg hentede den
Jeg mener ikke kun at dette er et prispørgsmål, men hele (service-)indstillingen i Tyskland er lysår fra den danske (som jeg har oplevet) "Åhhh, nej der kommer en kunde igen!!!"
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" 
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)