11-02-2010, 05:10 PM
Baun Skrev:Wake up.....Ja jo - og NEJ - hvorfor skulle vi dog gå rundt og føle os snydt fordi vi kan være villige til at betale for noget som andre mener at kunne få med samme funktion billigere.
Med de penge vi giver for luksus ure bliver vi da alle snydt så det driver.
vh baun
. Man kan givet finde en stol at sidde godt på uden den hedder Wegner - skal Wegner ejeren føle sig snydt?
. Man kan købe et brugt Seiko, og vide hvad klokken er i mange år, skal manden med et Omega Speedmaster 105.003 føle sig snydt?
. Man kan få et farve fjernsyn der viser TV avisen til 800 kr i brugsen, skal manden med B&O føle sig snydt
. Man kommer fra A til Z i en Berlingo med varme på, skal manden med en Alfa Romeo føle sig snydt
. Man kan indramme en forside fra billedbladet som sofastykke - skal COBRA samleren føle sig snydt?
(nogen har allerede gættet - OSV)
NEJ vist skal de dig ikke det. Tingene er, som du selv plejer at sige Baun, det værd som folk (læs til en vis grad markedet) vil betale for dem. Hvis du har ret i det, og det har du, så er der ingen der er snydt her.
Der er nogen der kunne ha sparet mange penge ved mådehold og lav svansføring, men snydt er de nu ikke.
Det var det jeg gav udtryk for i alle fald i svaret til Willy:
Citat:Each watch for each man for those persons own reasons, which I respect - even if it is more brand value than horological - or even just "show me the time" valuevh![]()
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)