Foretrukne ur mærke og hvordan passionen begyndte
Det er svært for mig at sige, hvornår passionen for ure startede, men jeg er meget sikker på, at jeg meget tidligt havde et ønske om, at have et ur, der kan beholdes på når jeg går i vandet. Jeg ønskede mig - uden overhovedet at vide noget om sådanne ure - et dykkerur i konfirmationsgave. Jeg blev konfirmeret i 1972 og jeg fik også et, det var vist rated til 100m, det var også kronograf, men der var ikke noget af det moderne med skrueknapper. Det det efter få år viste sig, at der var dug på indersiden blev jeg egentlig ret skuffet. Det holdt ikke mange år, og de skulle jo nok have købt en Sub til mig. Så kom quartz alderen og det med ur og vand blev alligevel ligemeget.

Det hele lurede så i mange år medens børn og familie med deraf følgende udgifter havde højere prioritet. Men det lurede altså og jeg blev jævnligt mindet om det oprindelige (ur & vand) da jeg var tæt på en kollega som havde et Rolex. Da jeg så endelig købte et Rolex (GMT-II) var det vel den gamle idé/drøm om, at uret skal kunne tåle vand, der gjorde udslaget. På det tidspunkt have jeg bestemt ikke styr på markedet, og jeg kendte vel kun ganske få urmærker ud over Rolex, men jeg vidste bare, at det skulle være Rolex. Og der er jeg så blevet hængende uden egentlig at have anden grund end "at det skal være Rolex". Min samling indeholder også idag andet - et JLC, mit omega arvestykke og et Meistersinger. JLC'et er valgt da jeg havde indset, at jeg også skulle have noget med højere horologisk finesse end Rolex, og Meistersingeren fordi jeg synes idéen med absolut kun en viser en helt fantastisk.

Men det er altså blevet ved Rolex, og idag har jeg fire som alle bruges jævnligt, og jeg har så at sige et Rolex til enhver lejlighed. Og de kommer allesammen med i vandet!

/Bjørn.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Ynglingsmærke og hvordan passionen begyndte - af bjorn_e58 - 09-02-2010, 04:46 PM
Re: Ynglingsmærke og hvordan passionen begyndte - af jacob jensen - 09-02-2010, 07:27 PM
Re: Ynglingsmærke og hvordan passionen begyndte - af willy - 09-02-2010, 08:44 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)