04-02-2010, 12:36 AM
Hannover_dk Skrev:Det giver ikke noget positivt at begræde virkeligheden.Du har bare (så hjerteskærende) ret. - Jeg stopper med at begræde virkeligheden, og ser på den med positive øjne.
F/..............
I de første 12 år jeg boede i mit fredelige villakvarter, skete der ingen indbrud i et "opland", sådan ca. 700 m cirkulært udenom min bopæl.
Medio 2007 begyndte en indbrudsbølge, der omfattede 14 indbrud i "oplandet" på godt et år.
- Nu er mere end 80% af husstandende på vejen "syltet" ind i alarmer, sirener, projektører, web kameraer og telefon netværk.
For mit eget vedkommende er "Pia Kærsgård" flyttet ind.
- En dag jeg sidder fordybet i mit arbejde i hjemmet, ringer mobiltelefonen. Til min store forundring ser jeg på "vis nummer", at det er mig selv, der ringer til mig.
Det var det kun delvist. Det var nemlig "Pia Kærsgård", der uden videre høflighedsfraser (sådan er hun jo) skræppede mig ind i øret: "Udvendig sirene - sabotage alarm".
Jeg suser ned i carporten, hvor jeg træffer mine naboer i alvorlig samtale med en "idiot", der havde forsøgt at afmontere alarm sirenen. (mine naboer alarmeres først, da jeg ofte er på Sjælland)
Da vi havde afleveret "fjolset" til politiet, holdt vi en lille hygge nabo komsammen. - Noget positivet er der da ved det
... næsten ærgerligt, at han ikke havde forsøgt at afmontere sirenen ved indkoblet system, for så havde han fået "et blæs på 120 dB" lige ind i masken.
Nu må jeg hellere forklare det der med "Pia Kærsgård". - Det er computeren i mit alarmsystem, der (også) har skærebrænder stemme.
Så når jeg forlader hjemmet trykker jeg på "hængelås" symbolet på min fjernbetjening, og "Pia Kærsgård" siger, "Alarm indkobles - Forlad venligst området".
... og ve mig stakkel, såfremt der er en dør åben, eller anden "uorden" i en alarmzone. - Så siger "Pia": "Central fejl - ingen indkobling".
Jo - "Pia Kærsgård" har rystet os sammen, også når vi en gang i kvartalet holder fælles aftalt alarmtest.
Nej - jeg begræder ikke virkeligheden, selvom jeg (hånden på hjertet) hellere ville ha' haft en Speedmaster, i stedet for "Pia Kærsgård"; (men hvem ville ikke det?)
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)