01-02-2010, 12:46 AM
RFID kan jo bare klare sig ned til en vis størrelse, og en vis indkapsling.- det er en antenne som kan reagere på en modtager. Ex en diamantring vil næppe idag kunne monteres med RFID (radiofrequensyidentification) - Rent størrelsesproblem, jo mkindre antenne, jo mindre modtagelse - diamant størrelse er idag ikke mulig - - men ure kan givet. Dog, igen - hvis RFID tag´en siddder bag en masse stål, så kan den idag ikke måles på mange meter afstand - muligvis slet ikke - den skal ha lidt fririum. Sidder den frit i et bagkasselogo, så kan den måles inde i en lastbil!!!!
Det kunne man sagtens beslutte som for hos et urfirma, men det det har design og praktiske konsekvenser.
Samlet JA RFID er en del-løsning, som vi har talt om før her. Bruges i stor mængde allerede på mange områder. Jeg har arbejdet en masse med det, og kan de fleste hurtige løsninger - og svære hjørner, Det bruge ex af waltmatt og M&S - men er til nu mest anvendeligt som logistik hjælp til hurtig lageroptælling og opfyldning af lager, så alle modeller er på plads
Det her handler også om, at teknikken jo gør, at bæreren kan spores hvis han er i bio (kulturfilm) eller på værre jagtmarker - i princip - hvis nogen gad sætte en RFID scanner op.
Jævnfør, at RFID tags i BH og underbukser ville gøre alle butikker istand til at se BH størrelse og balle format hos alle kvinder der kom ind - hvis de havde en scanner.
En problematik der i dag er en vis hindring for RFID.
vh
Samlet JA RFID er en del-løsning, som vi har talt om før her. Bruges i stor mængde allerede på mange områder. Jeg har arbejdet en masse med det, og kan de fleste hurtige løsninger - og svære hjørner, Det bruge ex af waltmatt og M&S - men er til nu mest anvendeligt som logistik hjælp til hurtig lageroptælling og opfyldning af lager, så alle modeller er på plads
Det her handler også om, at teknikken jo gør, at bæreren kan spores hvis han er i bio (kulturfilm) eller på værre jagtmarker - i princip - hvis nogen gad sætte en RFID scanner op.
Jævnfør, at RFID tags i BH og underbukser ville gøre alle butikker istand til at se BH størrelse og balle format hos alle kvinder der kom ind - hvis de havde en scanner.
En problematik der i dag er en vis hindring for RFID.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)