14-11-2012, 11:08 PM
Set på et andet forum:
Mon ikke det forsvinder på et tidspunkt? Hvad skulle incitamentet være for at fortsætte en salgsside som er gratis for brugerne, uden nogen former for indtægter via bannerreklamer?
Frandsen Skrev:Hej Alle
Der eringen grund til at vente til fredag for lidt information.
Ursiden.dk er ikke et nyregistreret domæne, men er oprettet i november 2005 og har altid ”peget” på samme hjemmeside som domænet TimeGeeks.dk.
Det er flere år siden at Kristian og jeg blev ”skilt” Det er flere år siden at Kristian overtog domænet samt det forretningsmæssige ansvar for brand’et TimeGeeks. Kristian er i dag,, og med rette, en anerkendt og højt skattet skribent, forfatter og journalist indenfor vores ur verden. Kristian i dag internationalt anerkendt og associeret med Bruun Rasmussen, alt sammen et resultat af Kristians engagement, hårde arbejde og ikke mindst resultatet af hjemmesiden TimeGeeks som vi startede tilbage i 2004. Kristian udgiver i dag det helt fremragende ur-magasin TimeGeeks Magazine og en rigtig interessant blog og er særdeles aktiv på Facebook.
Jeg har blot drevet det IT-system som udgjorde hjemmesiden timegeeks.dk. En hjemmeside med salgsforum og nyheder finansieret at banner reklamer og gratis for brugerne.
Kristian og jeg har altid ført en redaktionel linje, hvor vi ikke ville støtte op om ”hvor kan jeg få dette eller hint ur-mærke til gratis minus 10%”.
Vi har gerne ville støtte op om de detailhandlende i urbranchen og har der igennem tegnet bannerannoncer.
Urbranchen er åbenbart presset ”helt i bund”. Nu vil de ha’ det hele til ”gratis minus 10%” og det går naturligvis ikke. Når vi selv skal betale ”gildet” for at brugere gratis kan handle brugte ure, så er der ingen grund til at genere vores brugere med bannerreklamer.
Vi skiller nu TimeGeeks ad i et salgsforum og et nyhedsforum. Jeg fortsætter således salgsforummet og Kristian fortsætter blot det forrygende nyheds flow, som Kristian altid er mand for. Jeg fortsætter så salgsforummet under navnet ursiden.dk. Foreløbig fortsættes uden reklamer og nyheder, helt enkelt, blot et salgsforum for handel med brugte ure.
Så til slut – besøgstallene taler for sig selv – det er et fåtal som er interesseret i nyheder og artikler. ”Folk” interesserer sig for hvor de kan få deres næste drømmeur BILLIGT.
Alle annoncer ligger fortsat som tidligere, blot nu på ursiden.dk
Fortsat god ur-jagt
Torben
Mon ikke det forsvinder på et tidspunkt? Hvad skulle incitamentet være for at fortsætte en salgsside som er gratis for brugerne, uden nogen former for indtægter via bannerreklamer?

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)