Jeg er blevet snydt gennem mange år
Hedegaard Skrev:
baun Skrev:Så urfabrikanterne, incl. Omega gør sig skyldige i at misinformere og forvirre kunderne efter min mening.

vh Baun

Men hvis man får serviceret uret og derved får skiftet pakninger "regelmæssigt" burde det så ikke også kunne overholde de mål fabrikanten giver!? Også selvom uret er 25+ år gammelt?
Jo det er vel det som er Pers argument - at 30 meter ikke betyder man kan dykke ned på 30 meter - og heller ikke bør rode rundt i overfladen, at 50 meter stadigt ikke er ret tilrådeligt at snorkeldykke med - at en del ure med 100 meter og nye pakninger faktisk kan bruges til lidt dykning (gamle rolex f.eks) medens man generelt anbefaler 200 meter til egentlig dykning og enda kun den den gode af ISO 200 m kvaliteterne
Denne tabel nederst her i linket - anvendes fint officielt, mig bekendt selv af Omega - bare scroll ned, og se at 100 meter ikke er til andet end surf og hygge i overfladen, og selv 200 meter har to klacifikationer, hvor kun den proff er egnet til egentlig dykning http://en.wikipedia.org/wiki/Water_Resistant_mark

Jeg hører også til de som mener, at man burde skrive - om ikke andet på bagsiden - suitable for diving down to xxx meter hvis det skal gøre nytte for folk der vil bruge uret til det. Det ville betyde, at langt de fleste ure med 100 meter ville hedde Suitable for surface activities, og så kan man høre, at det er lidt misvisende med de 100 meter
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Jeg er blevet snydt gennem mange år - af hr.holm - 13-11-2012, 03:09 PM
Re: jeg er blevet snydt gennen mange år - af TC - 13-11-2012, 03:29 PM
Re: Jeg er blevet snydt gennem mange år - af Dam - 14-11-2012, 12:20 AM
Re: Jeg er blevet snydt gennem mange år - af hannover_dk - 14-11-2012, 01:18 PM
Re: Jeg er blevet snydt gennem mange år - af Dam - 14-11-2012, 05:24 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)