12-01-2010, 07:44 PM
bjorn_e58 Skrev:Hej Bjørnnemauen Skrev:...Butikken ligger i Sønderborg, jeg bor i København
Hej Nemauen - der var naturligvis detaljer jeg ikke kendte fra dit første indlæg, og selvfølgelig har du da ret til at besøge en forhandler, uden at føle dig forpligtet til at købe. Det gør jeg skam også tit! Og som jeg sagde var det heller ikke for at pukke på dig, men mest som generelt at slå et slag for, at vi altså kun kan beholde vores forhandlere rundt omkring i rigtige butikker med stort udvalg, hvis vi også sørger for at handle der.
I USA, f.eks. er det idag stort set ikke muligt at finde en foto-forretning, hvor man kan holde tre-fire forskellige kameraer i hånden og tale med en kvalificeret person, der kan råde. Med ure er det trods alt ikke så slemt over there - måske endda tvært-i-mod, da ure er ret hypet, og der næsten er mindst en forhandler med Rolex, Omega, Breitling og mange flere i enhver shopping mall.
/Bjørn.
Det ved jeg godt, og jeg har ikke noget i mod diskussionen. Kan godt se problematikken i at hvis man ikke støtter vores lokale forhandlere, så forsvinder de med tiden. Men modsat synes jeg også det er et problem at man kan bestille produkterne så billigt på nettet.
Vejl. udsalg pris på uret i dk er 11400 kr. - af hvad jeg kan læse herinde er det højeste man på noget tidspunkt kan gøre sig forventninger om af rabat i en AD omkring 20%, så er vi nede i 9120 kr. - jeg har bestilt uret til 7600 kr. alt inkl. Så det er 1500 kr's forskel (eller 16% ift. de 9120 kr.), forudsat at man får højst mulige rabat.
Så er der selvfølgelig leveringstid fra graydealers, og nogen gange andre vilkår omkring garanti og sådan, og det er jo så et valg man må tage.
Men den har jo været oppe før også, sådan er det næsten hver gang der er en tråd om en der har købt et ur på nettet. :)
Certina DS Podium Automatic - C674.7029.42.69
Oris Divers Small Second, Date - 643-7609-84-54-MB
Oris Divers Small Second, Date - 643-7609-84-54-MB

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)