11-01-2010, 11:12 AM
Jeg tror Deepseaen har fundet et ret stabilt leje. Realistisk set kan det ikke falde alverden endnu og mit gæt er at den vil "bunde" ved ca. 38 k. Man kan passende trække paralleller til 116570 GMT´en, der har lidt flere år på markedet i den nye udgave. De ligger stabilt på godt 30 k og falder næppe yderligere. De vil jo altid ligge 5-7 k over 16710 niveauet, simpelthen fordi den nye udgave er mere eftertragtet. 116710 GMT er ikke så dyr i vejl. udsalg og ej heller så populær som DS, som derfor igen vil ligge 5-7 k over 116710 GMT.
Husk også på at vi på et tidspunkt kommer ud af krisen og Rolex med garanti igen vil hæve vejl. udsalgspriser. Her følger brugtpriserne fint med op. Vi ser næppe fald i listeprisen på DS. Mit gæt er tværtimod at den om et år eller to vil stige 5-10 k, som Rolex jo har ry for
Herefter vil brugtprisen også stige og kun parkere de godt brugte DS tilbage i 38-40 k lejet.
Daytona´en lever sit eget liv og bør ikke bruges som sammenligning. Her har produktion og hype givet den en ordentlig tur i priseelevatoren og parkeret dem (ref. 116520) i 45-50 k lejet, hvor de også hører hjemme.
/Mads
Husk også på at vi på et tidspunkt kommer ud af krisen og Rolex med garanti igen vil hæve vejl. udsalgspriser. Her følger brugtpriserne fint med op. Vi ser næppe fald i listeprisen på DS. Mit gæt er tværtimod at den om et år eller to vil stige 5-10 k, som Rolex jo har ry for
Daytona´en lever sit eget liv og bør ikke bruges som sammenligning. Her har produktion og hype givet den en ordentlig tur i priseelevatoren og parkeret dem (ref. 116520) i 45-50 k lejet, hvor de også hører hjemme.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)