Hvilket digitalt spejlrefleks kamera skal jeg købe, gode råd
Hej Bjørn og godt nytår Icon_e_wink Medmindre du har tænkt dig at blive prof. reklamefotograf med det vuns, synes jeg at du skal vælge et spejlreflekskamera, hvor du får alle basale funktioner og en god all-around zoom med macro (nærbilled-) funktion med. F. eks. Nikon (som er meget nemt at sælge videre, når du skifter til større) har flere gode modeller som kan købes med eller uden kampagnetilbud fra kr. 3.995. Ligeledes alle andre mærker - gå og se, hvad er tætteste på din smag. Når du starter at tage fotos, er der absolut ingen grund til at investere titusinder kroner for någet prof. / semiprof. udstyr. Du ved jo ikke endnu hvad du vil have speciale funktioner af kamerahuset eller hvilken slags tegne-evner og brændevidde (objektivet) er lige dig.
Kameras i denne prisklasse kan købes hele tiden brugte fra DBA eller QXL for et - par tusinder - rigtigt mange mennesker køber et digital SLR og finder lynhurtigt ud af at den er alt for kompliceret, stort og besværligt og sælger kameraen igen.
Objektivernes tegne-evner er idag (tak være computerstyret produktion af linse-elementer) på et højt niveau - i alle kendte mærker. Forskellen mellem low-end og high-end har blivet meget mere snævert i de sidste 10 - 15 år. Husk også at pixelantallet er ikke et garanti for højkvalitets billeder.
Held og lykke - hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvilket digitalt spejlrefleks kamera skal jeg købe, gode råd - af TioMalo - 07-01-2010, 10:35 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)