Erfaringer med Du Bois?
Rosinen Skrev:vh
Firmaet er listet i Wristwatch Annual 2008 (side 192-193) grundlagt af Philippe Du Bois 1785.
[/quote]
Jo men det kan de sagtens være, uden at have den gamle forbindelse. Masser af de virksomheder har ligget dormant - og er blevet overtaget af helt nye ejere, som profiterer på det gamle navn.
Pierce kunne være et andet typisk eksempel, men der er rigtigt mange. Man skal tænke på at langt over halvdelen af de Schweiziske firmaer gik ned i halvfjers/firserne -
I mange fald har familien stadigt navneretten og/eller andre rettigheder, og sælger så dem, og så kører firmaet, som om det er den samme virksomhed, hvad det reelt slet ikke er.

Ofte købes naturligvis så færdige kasser og værker, type ETA og Valjoux 7750 til kronoerne (eller for visse kinesiske værker), og lynhurtigt bygges meget store kollektioner op - uden virksomhedens egentlige præg.

Jeg kan ikke med sikkerhed sige det er sådan med Du Bois - men tror det, for de har været helt borte i masser af år, og har nu en STOR kollektion med standardværkerne

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Erfaringer med Du Bois? - af Juul - 05-01-2010, 05:15 PM
Re: Erfaringer med Du Bois? - af morgan - 05-01-2010, 06:41 PM
Re: Erfaringer med Du Bois? - af hannover_dk - 05-01-2010, 08:02 PM
Re: Erfaringer med Du Bois? - af Rosinen - 05-01-2010, 09:32 PM
Re: Erfaringer med Du Bois? - af hannover_dk - 05-01-2010, 09:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)