Erfaringer med Du Bois?
Firmaet er skam et ældgammel Schweizer firma, med gode ure helt tilbage for over 100 år siden - og en ganske lang historie - men i nyere tid ringer de heller ikke nogen klokke hos mig.

Det er muligvis/sandsynligvis, indtil nogen ved mere, et gammelt og ret fint mærke som er opkøbt af en nyere producent, for at give autencitet. Det er der en del af. Det er ikke i sig selv noget specielt dårligt, man skal bare regne med, at der ikke så er en kobling direkte til det gamle firma.

En del af disse, vel faktisk flertallet, bruger ofte forholdsvis billige værker og har - som denne virksomhed også har nu - et KÆMPE program. Det er typisk for forholdvis standariseret design og værk anvendelse.

De kører dog ikke så vidt jeg kan se, kinesiske værker, men ETA 2892 + 2892 med DD modul + i det du kigger på, Valjoux 7750 eller 7751

De maskiner findes næsten identisk i Kinesiske versioner, men må så ikke hedde valjoux. Her er det en tillidssag, og mon ikke det er valjoux 7750 der er i. Det er en prisfornuftig, holdbar kronograf, som ligger i masser af ure i prisklassen 6.000 og op omkring 20.000.

Den kan repareres af de fleste urmagere og reserve dele findes.

Resten er så op til dig - det ser pænt ud, går sikkert fornuftigt og godt, men er omvendt også et som tager en stor afskrivning fra nyt, i forhold til de store mærker - men der er også penge at spare

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Erfaringer med Du Bois? - af Juul - 05-01-2010, 05:15 PM
Re: Erfaringer med Du Bois? - af morgan - 05-01-2010, 06:41 PM
Re: Erfaringer med Du Bois? - af hannover_dk - 05-01-2010, 08:02 PM
Re: Erfaringer med Du Bois? - af Rosinen - 05-01-2010, 09:32 PM
Re: Erfaringer med Du Bois? - af hannover_dk - 05-01-2010, 09:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)