Forsendelse til USA
Hejsan. Værdibreve og -pakker kan man sende kun til bestemte lænd, USA er ikke mere med på listen (pga. USPS´s mindst talt elendigt håndtering af pakker - alt for meget "forsvandt").
Glem alt om at få FedEx eller UPS at forsikre pakken !! Når du bruger deres service, kommer pakken frem og forsikring er ikke nødvendigt. Du kan høre efter hvad din forsikringsselskab siger om at forsikre en pakke. Jeg havde en deal med min, hvor jeg betalte kr. 150 / pakke og de var forsikret op til 20K (hvis jeg husker rigtigt). I flg. den skriftlige (mails) aftale med forsikringsselskabet blev ordene så som "ur" eller "maleri" ikke nævnt som indehold, men et eller andet anonymt. I US spilder de ikke deres tid ved at åbne pakker i tolden - det er helt lovligt at sende ting til folk der, de kommer under ingen omstændigheder at betale told eller lignende.
Husk aldrig at nævne ordet "ur" i indeholdet, medmindre du vil øge sansynligheden for at den bliver stjålet.
Alle "pakker" kan sendes som brev hvis tre sides sammenlagt længde ikke er over 90 cm.
Meget billigt og sikkert måde at sende en lille pakke er at sende den som anbefallet brev. PostDanmarks dækning er kr. 900 + porto, hvis den forsvinder, men det sker næsten aldrig og anbefaldt kan man sende til alle lande.
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Forsendelse til USA - af Stinger - 04-01-2010, 05:51 PM
Re: Forsendelse til USA - af TioMalo - 04-01-2010, 07:22 PM
Re: Forsendelse til USA - af Tais Brüniche-Olsen - 05-01-2010, 07:59 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)