04-01-2010, 03:31 PM
Tais Brüniche-Olsen Skrev:Jeg er helt enig med dig Mads, i den forstand at en kvittering (fra da uret blev købt nyt) ikke er relevant når man handler brugte ure. Endvidere er jeg enig at det er god kutyme at lave en kvittering med salgspris og sælgers navn.
Jeg forstår dog godt spørgsmålet, da det, når man køber andre ting brugt, kan give en vis garanti for at genstanden ikke er stjålet. Et eksempel kunne være arkitekttegnede møbler gennem DBA. Når vi taler andet end ure er det vel relativt normalt at kvitteringen også er garantibevis. Derfor synes jeg det er et naturligt spørgsmål fra en der ikke har handlet brugte ure før.
Men det er da et yderst naturligt og relevant spørgsmål, hvis man køber et nyere brugt ur! I sidste ende er det jo også med til at beskytte urhandlere og private ursamlere imod tyveri, hvis købere altid spørger til kvittering!
At gøre det odiøst at spørge til kvittering er vel nærmest at hjælpe tyve og hælere!
Hvorfor skulle det være mere naturligt med andre brugte ting end ure?
Jeg kan ikke forstå at det skulle være noget problem overhovedet. Man kan jo bare sige, nej det har jeg ikke uret er et jeg har fået i bytte - eller ja det har jeg og vise den. Hvad er problemet?
vh baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)