top 10 over flotteste vintage sportsvogne
jewer Skrev:God tråd Icon_e_biggrin Så skal man vist til lige at tænke sig lidt om.
I vilkårlig rækkefølge:
- Delahaye fra midt-30'erne med Figoni & Falaschi karrosse.
- Alfa 8C 2900B fra ca. 37-38.
- Alfa Tipo 33 Stradale, 1968.
- Bucciali fra ca. 32-33 - ved ikke om den er OK da man ikke rigtigt ved om der i det hele taget blev bygget nogle originalt - men flot er den sågu.
- Ferrari 250 GT SWB, 1961-63.
- Bugatti Type 57 SC Atlantic, 1937.
- Fiat 8V(ottovu) Zagato, ca. 1953.
- Alfa TZ 1, ca. 1963.
- Ferrari 365 GTC, ca. 1968.
- Maserati A6 GCS Zagato, ca. 1954.

UPS, det var 10 - Så blev der ikke plads til Monteverdi Hai, Aston DB4 Zagato, div. andre Alfaer, Cisitalia osv.osv. Icon_e_smile

Der bliver i øvrigt af trådstarter nævnt, at 365 GTB/4 Daytona er Ferraris sidste model med V12 og frontmotor Icon_question Må jeg i flæng nævne 365 GTC/4, 365 GT, 400i, 412i, 456 GT, 550 Maranello, 575 Maranello, 599 GTB, 612 Scaglietti Icon_e_wink

Hov, hov jeg mener nu at jeg sagde at 365 GTB/4 Daytona VAR den sidste (og ikke ER den sidste), og drog sågar paraleller til den nyere 456 GTA/GT (et automatgear skal naturligvis ikke skille os Icon_e_wink ).

Meningen var dog nok til at misforstå kan jeg godt se nu, men var egentlig ment som en viderereflektering over det faktum, at fra kun at have frontmotoriserede i programmet før Dinoen, så havde Ferrari kun centermotoriserede efter Daytonaen. Mente da bestemt at 365 GTB/512 GTB Berlinetta Boxer var de direkte afløsere i programmet for daytonaen, men nu blev jeg da lidt i tvivl om hukommelse spiller mig et puds.

jo, har lige tjekket wikipidia og sakset følgende så den skulle være god nok:

Unlike Lamborghini's new Miura, the Daytona was a traditional front-engined, rear-drive car. Customers were disappointed that Ferrari stuck with this layout unlike with the race cars, and the Daytona was replaced by the mid-engined 365 GT4 Berlinetta Boxer in 1973.
kilde: Wikipidia

Altså endnu engang så der ikke hersker tvivl om mit udsagn. Ved instillingen af produktion af Daytonaen bestod Ferraris program udelukkende af centermotoriserede sportsvogne. Ligesom før præsentation af Dinoen bestod Ferraris program udelukkende af frontmotoriserede sportsvogne/gran-tourismoer.

Sammenhængen er selvfølgelig ikke så nem at få øje på i mit oprindelige indlæg, fordi at jeg synes at Dinoen er en kønnere bil og derved kommer dens tilhørende tekst efter Daytonaen. Burde jo have været omvendt egentlig.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: top 10 over flotteste vintage sportsvogne - af makita - 04-01-2010, 03:25 PM
Re: top 10 over flotteste vintage sportsvogne - af jacob jensen - 05-01-2010, 06:09 PM
Re: top 10 over flotteste vintage sportsvogne - af jacob jensen - 09-01-2010, 11:47 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)