Vurdering af ur
Det er et typisk 60'er ur - og jo som sådan ganske smukt og stilrent. Det er garanteret guldduble når det har stål bagkasse. Du kan se om der er slidt gennem guldet, ofte lige på bagsiden af hornene hvor uret har trykket mod armen.
Det er et af 100vis af schweizer mærker som blev produceret den gang, eller det kan være et navn som en eller anden urkæde brugte. Værket er givet et af de mange basis værker som blev produceret på store fabrikker, til brug for de mange små virksomheder. Det er gode værker som er usædvanligt langt levende.
Renovering kan nok klares for 1.000 kr ex hos Krognos Frederiksberg alle. Hvis det går pænt, ville jeg vente, og simpelthen poleret glasset (acryl) med tandpasta - uden at gøre uret drivende vådt, tøt tandpasta rundt og rundt 5 min og tør det så af og tør med fugtig klud. Du kan også bruge andre lette poleringsmidler.

Uret ville på ex Ebay koste omkring 500 kr max. så det er jo ikke den store forretning at renovere det, men omvendt er 1000 kr for at få et ur der vil kunne gå i masser af år - og som du måske kan have en familierelation til, jo nærmest utroligt billigt - så jeg ville vække det til live, hvis det ikke går pænt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Vurdering af ur - af Kim Jeppesen - 04-01-2010, 12:27 PM
Re: Vurdering af ur - af Mads Gjødesen - 04-01-2010, 12:41 PM
Re: Vurdering af ur - af hannover_dk - 04-01-2010, 01:08 PM
Re: Vurdering af ur - af Kim Jeppesen - 04-01-2010, 08:12 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)