Hvorfor og hvordan patineres skiverne
Du har sikkert ret i at visere og skive ofte får patina samtidigt, specielt hvor viserne får pletter, og at fugt er en væsentlig del af problemet. Det rammer bare visse fabrikater mere end andre, både når det gælder visere og skiver, og jeg ser det som et kvalitetsproblem, også selv om det er fugt - det burde så enten være tættere, eller kunne tåle den fugt
Typisk eterna fra ca 1965 - ret ren i skive og visere
İmage
Recta fra 1947-50 - ren skive og visere
İmage
Benrus - open through face - ca 1964 - ren sort - open through face = ganske fugt tæt
İmage
Eterna ca 1950 - 37 mm - sort skive - let nupret, men helt ensfarvet, tallene står i negativ = det er selve skivens sølv man ser som tal, stærk lumen patina
İmage
Jeg har ikke så mange Omega med patina, jeg går uden om, hvis ikke patinaen er vældig ensartet - Jeg har en sort som er bleget i skjolder (ses hvis man drejer den lidt i lyset) men intet billede. Jeg har den til højre, som har en ret typisk Omega patinering, nemlig små pletter - stjernehimmel - her så lidt at det ikke ses på armen, men det illustrerer - du kender det Per fra sorte constellations også

İmage

Det kan godt være du har ret i at en hoved årsag er at Omega beholdes oftere trods patina end Eterna f.eks. men jeg synes der er et vist problem med Omega og patinering

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvorfor og hvordan patineres skiverne - af baun - 28-12-2009, 01:16 PM
Re: Hvorfor og hvordan patineres skiverne - af hannover_dk - 28-12-2009, 04:20 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)