Afstemning: Hvad mener du om et selvstændigt Breitling Forum ??
Ja
Nej
[Vis resultater]
 
 
Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ??
#74
hannover_dk Skrev:
pbr Skrev:jeg mener nu stadigvæk, at alt for mange mærkespecifikke fora kan virke begrænsende på den brede debat - men om det er nok til at berettige et nej, er jeg da ærligt talt gået hen og er blevet i tvivl om Icon_cool

Det er jeg jo egentlig enig med dig i, men overvej samtidig om et mærkespecifikt fora i grunden er interesseret i generelle overvejelser om ure, eller hvorfor man ønsker oprettelsen af et mærkespecifikt fora. Altså hvor meget kan der f.eks. lægges til, hvad der ikke allerede er sagt 1000 gange om eta-2892, som fortrinsvis benyttes i hovedparten af de breitlingure, som ses her på forumet. Så er det spørgsmålet om det er interessant eller "støjende" for breitlingnørder, hvis f.eks. Hannover og jeg indgår en debat om oprindelse af selvsamme værk i en breitlingtråd.

Måske var det IKKE den indfaldsvinkel trådstarter havde forestillet sig.

Deraf en muligvis overgeneraliseret beskrivelse af hvad der typisk debatteres i en breitlingtråd beskrev jeg i tidligere indlæg. Sagt på en anden måde ville jeg hjertens gerne bidrage i en breitlingtråd om design/funtion eller værkkvalitet eller andre ting som optager mig, såfremt trådstarter ønsker det. Disse debatter/tråde kunne jo stadigvæk køre på det generelle forum

Citat:Det synes jeg da helt klart at det er. Eller skulle kun de som ELSKER Breitling svare - eller de inkarnerede Breitling hadere, som ligefrem ville få Julen spoleret af et nyt Breitling forum?

Hvordan i alverden skulle breitlinghadere få julen spoleret af et breitling forum??? tværtimod ville de jo blive aflastede på det generelle forum, hvis en "smal" breitlingsnak foregik på et seperat forum, ja vel nærmest en julegave. Eller mener du at de elsker at hade breitling og gerne vil ytre sig accordingly?? Så er der vist gået for meget Bif-vs-Fck i den!!

Citat:Næ - Jeg har stemt nej af rene egne årsager - ud fra at det er besværligt at skifte mellem fora når man alligevel gerne vil læse det meste, og min fornemmelse af at visse ting - så kan få færre svar. Det må være grund nok i en bred afstemning, men jeg kan også sige, at det ikke er livet om.

Her er jeg ganske enig med dig, Hannover. Det ærgrer mig hvis et emne debatteres som kunne oplyse mig, eller hvor jeg følte jeg kunne bidrage, på et forum jeg ikke så.

Men som det er nu, hvor både Omega og Rolex har eget forum, så er det fremdeles disse to mærker som indgår oftest i af de tråde som kører på det generelle forum.

Forskellen er jo at det er "forståeligt" ursnak på det generelle forum, hvor alle kan deltage og bidrage, hvorimod på det mærkespecifikke forum tales i referencenumre (tungetale, ville de religiøse nok foreslå).

Jeg har kigget ind på både Rolex og Omega forumet, og kan godt se at jeg skulle afsætte de næste par år for at lære referencesproget.

Men synes jeg at det er interessant nok? At se på to tilsyneneladende identiske ure, hvoraf et har en stump spids på sekundviser og det andet har en lang spids??? Hvoraf der så er opstået to forskellige ref.nr. og yderligere 20-30 andre i forlængelse af disse beroende og skivefarve og hvad ved jeg??

Overhovedet ikke, så vil jeg hellere læse om svanehalsfinregulering eller sneglehusfinregulering på andre forumer, følge Ebayartikler i søgen efter et scoop, eller bare nyde mine ure i min fritid.

Men på samme vis må man respektere at andre har det anderledes.

vh
Svar


Beskeder i denne tråd
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 17-12-2009, 09:57 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 17-12-2009, 10:12 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 17-12-2009, 11:11 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 17-12-2009, 11:19 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 18-12-2009, 12:04 AM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 18-12-2009, 12:29 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 18-12-2009, 01:19 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 18-12-2009, 01:23 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 18-12-2009, 01:36 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 18-12-2009, 01:47 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 18-12-2009, 01:56 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 18-12-2009, 02:03 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 18-12-2009, 02:27 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Mr. Korsbek! - 19-12-2009, 09:24 AM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af makita - 25-12-2009, 06:13 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af Tukjær - 25-12-2009, 08:14 PM
Re: Skal vi have et selvstændigt Breitling forum ?? - af morgan - 26-12-2009, 02:25 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 12 gæst(er)