Besøg Hos "Franz Jaeger & Me", København
Stinger Skrev:På Paneristi går de til lige under 40k (35 til 43k) i den stand og en 16600 i den sidste serie som blev produceret ligger vel omkring 30k i brugt.

Så hvis "Sea-Dweller" havde solgt urene seperat havde han nok nemt kunne spare 10k. Men den slags tager jo tid og tålmodighed og når først man vil have et ur så er der ikke noget at gøre. Franzj skal jo også tjene lidt på det og man får et fedt ur med hjem samme dag.

Angående SD prisen, så har du ret i, at den pt. ligger på omkring de 30K.. men PAM 312 sælges sprit ny (med "EU papirer" ligesom mit havde fra Hamburg..) til omregnet 31.500.

Min PAM 312 var 3 måneder "gammel", så betragter de realt set 30K jeg fik for den i byttehandlen for en ganske god pris.

Med hensyn til fordelingen af "sorte" og "hvide" Daytona, har jeg ingen anelse om fordelingen... kun Rolex ved det. Men trenden for tiden (i hvert fald ifølge utallige polls på diverse fora) er, at den hvide Daytona er mere populær i Europa og USA , og den sorte er den mest eftertragtede i asiatiske lande, hvor den også sælges for lidt mere end den hvide.

Personligt foretrækker jeg den sorte, da de sølvfarvede subdials giver lidt mere kontrast i skiven sammenlignet med den hvide skive, hvor de sølvfarvede registre har det lidt med at "gå i med tapetet"... I den henseende minder den nye Daytona med sort skive (i hvert fald efter min mening) lidt mere om den "gamle" Daytona med sort skive og Zenith-modficeret værk..

Så kom der også et spørgsmålet, om dette er min første Daytona... Faktisk er det min femte. Jeg har haft tre "Zenith" Daytonas (først en med hvid skive, så en med sort, og så en med hvid igen). Gik dog af med dem, da de priser, de kunne opnå, var for fristende. Set i bakspejlet burde jeg have beholdt dem, da de nu bringer endnu højere priser!

Senere fik jeg så en Daytona med hvid skive model 116520 med det nye in-house værk (anmeldelse af dette kan læses i "Ur-anmeldelser" forummet); og så nu den her viste.
Mvh., Bo.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Besøg Hos "Franz Jaeger & Me", København - af jacob jensen - 21-12-2009, 10:27 PM
Re: Besøg Hos "Franz Jaeger & Me", København - af Tukjær - 21-12-2009, 10:54 PM
Re: Besøg Hos "Franz Jaeger & Me", København - af SPACE-DWELLER - 24-12-2009, 12:38 PM
Re: Besøg Hos "Franz Jaeger & Me", København - af Tukjær - 17-01-2010, 03:33 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)